0 medlemmar och 18 gäster tittar på detta ämne.
Men jag ser ofta hur de som kör elbil tänder bromsljusen i utförsbacke, och det görs inte för att det behövs, utan för att de justerar farten så osmidigt att den bromsar bort fart istället för att de bara lättar på gasen lite lagom.Känslan i gasfoten saknas helt enkelt.
Alldeles för många som man åker bakom som släpper gasen , gasar , släpper gasen i nerförsbackar när jag kommer med fri rull och får hålla på att bromsa och gasa för att hålla avståndet/hastigheten när jag bara kunnat rulla och det kostar snudd på inget att rulla
Är inte så att det är farthållaren som bromsar (och tänder bromsljuset)? På en elektrisk bil är de ju väldigt enkelt att göra så att farthållaren bromsar om det går för fort, så det borde vara standard? På bränslebilar måste man ju blanda in någon form av servostyrning av de mekaniska bromsarna, så där struntar de flesta biltillverkare i en sån funktion...
Man får ju ändå skrapa sidorutorna så nån typ av parkeringsvärmare är ju ändå att föredra.
Kan du se hur mycket effekt som används?