0 medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
Varför inte serva en elbil då det knappt kostar något och då ha längre garantier ?Om jag minns rätt så kostar mitt serviceavtal på elbilen ca 30:- per månad.Planerar själv absolut inte att ha samma elbil i 15år
Inte en aning om det var någon kampanj när jag tecknade leasing vid nyköp .Säljaren sa att det inte lönar sig med serviceavtal men för dom pengarna kunde jag lika gärna teckna serviceavtal för det kanske lönar sig i längden och annars har jag kastat 24:- + moms i sjön x antal månader.
Varför ska man egentligen gynna bilfabrikanten att hålla deras garantier på batteriet med att inte ladda fullt?Vore nog bättre om alla laddade 100% hela tiden och håller det inte enligt garantier får bilfabrikanten åtgärda så det svider lite om dom levererar dåliga produkter.Marknadsföra bilar med en viss räckvidd som dom sen tycker ägaren självmant ska sänka 20-50% då man varken ska ladda fullt eller ladda ur för mycket är helt fel tycker åtmindstånde jag.
Finns det ett trovärdigt test på degradering och då efter tex 5, 10 och 15år?Och då gärna från olika tillverkare då det skiljer sig med degradering på batterierna man kan köpa till hushållet.Fosilbilen kan man lätt tanka efter vägen då det finns en pump lite här och var så inte lika viktigt att tanka fullt.Att ladda till 50% är ingen uppoffring för en del, själv vill jag ha fullt när man börjar jobba för man vet inte om man måste åka betydligt längre än man planerat om det händer något akut och vill slippa leta efter en laddplats och betala helt andra priser än hemma.