0 medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
O det är den enda sportbilen jag inte gillar, Porsches utseende tilltalar mig inte alls, som uppblåsta VW beetlar allihopa.
Ja värmaren i elbilen är nog snabbare när man startar när man sitter i men är det kallt startar man oftast värmaren i appen oavsett el eller fosildrift så den är varm när man ska åka så då kvittar snabbheten.Nackdelen är att det suger ordentligt med värme i bil, ratt, stolen så man tappar räckvidd och måste vara ett litet krux när man hör att folk laddar bara till 60% !
Varför ska man egentligen gynna bilfabrikanten att hålla deras garantier på batteriet med att inte ladda fullt?Vore nog bättre om alla laddade 100% hela tiden och håller det inte enligt garantier får bilfabrikanten åtgärda så det svider lite om dom levererar dåliga produkter.Marknadsföra bilar med en viss räckvidd som dom sen tycker ägaren självmant ska sänka 20-50% då man varken ska ladda fullt eller ladda ur för mycket är helt fel tycker åtmindstånde jag.
Varför inte serva en elbil då det knappt kostar något och då ha längre garantier ?Om jag minns rätt så kostar mitt serviceavtal på elbilen ca 30:- per månad.Planerar själv absolut inte att ha samma elbil i 15år