0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Det är stor skillnad på olika ICE-bilar också.Jag hade förut en Ford Focus av äldsta generationen (bensin/E85). Den blev varm så snabbt efter kallstart att jag aldrig såg någon anledning att montera kupévärmaruttag i den, det fick räcka med elektrisk motorvärmare. Tack vare eluppvärmd vindruta var det sällan man ens behövde reta upp sig över besväret att skrapa rutor - om man startade motorn och slog på defrostern innan man gick ut med isskrapan, så var vindrutan ren innan man hade hunnit skrapa främre sidorutorna.
Så du menar att det finns fler bensinpumpar än bilar?Jag har aldrig haft något behov av att ladda hos någon snabbladdare. Kört bara ac-laddning hittills och mest hemma när jag sover. Tankar inte du din fossil hemma??? Hur fungerar det, menar du att du måste åka någonstans för det?
Har en vivaro med fjärrdtyrd värmare och statar den ca 30 minuter för färd, när det är ca minus 10 ute. En diesel mår inte bra av att starta så kall. Det hör man när en lastbil startar, låter som ett krig med kulspruta.Värmer även när tempen är ca + 5 C och den har nu gått 50 000 km och inget gjort åt motorn, lite småfel som reparerats som vanligt på en bil. Nu har den kammkedja så det är båttre än rem. Och verkar gå nästan som en klocka, tror jag, man växer in i alla ljud som kommer från motor och drivsida, så där vet jag inte hur det är. Fanns en taxiåkare med en Mercedes Ljusdal om alltid värmde på hela året, den gick 80 000 km utan att knorra-
Vi som är villaägare med solpaneler är väl dom som har en fördel med att ”tanka” elbilen billigt 6-7 månader om året .
Har noterat att alla hus efter gatan har garage, flera har dubbelgarage. Det är bara vi som kör in bilen i garaget. Man undrar varför folk inte använder garagen till det de är avsedda för?
absolut, nu när det hotas med nya regler kring skatteavdraget så vill det till att man har en elbil att dumpa överskottet i vid minuspriser om man köpt på sig för stor solanläggning men det är ju billigt att tanka bilen hemma även utan solceller. Med tjänster som gridrewards kan du rent av få betalt för att göra det
Har oxå haft en focus med värmeruta. Var skitbra.Dock så blev batteriet slut väldigt fort. Fast det berodde nog på diesel värmaren.
absolut, nu när det hotas med nya regler kring skatteavdraget så vill det till att man har en elbil att dumpa överskottet i vid minuspriser om man köpt på sig för stor solanläggning skämt åsido, att sätta sig och köra 40 mil på energi som man har plockat ner från sitt eget tak är en fin känsla, helt klartmen det är ju billigt att tanka bilen hemma även utan solceller. Med tjänster som gridrewards kan du rent av få betalt för att göra det