0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det klart jag också hoppas det. Minns bara att du visst hade enn CE50 tidigare precis som jag och jag hoppas förstås att min ska fortsätta tuffa påHoppas att det är ett enkelt fel du har där och att det är lätt att fixa. Knäppt att det är så intermittent bara
Reparatören ska komma hit nu under eftermiddagen. För 1,5 h sen satte jag tillbaka ”den lilla sladden” som har varit en form av nöddrift. Luftade återigen systemet men ingen luft. Sen startade jag upp pumpen. Döm av min förvåning att den nu går som den ska. Helt otroligt. Har ju haft återkommande larm i 5 dagar. Känns otroligt märkligt nu när reparatören ska komma. Nästan så man hoppas på larm nu…
Du kan vara lugn, felet brukar kommer tillbaka 30 minuter efter kontorstid, då reparatörn' åkt hem! För övrigt låter dina problem som fukt i "modermodemet, själva hjärtat i hårddisken." ;(
Det höll i nästan 3 timmar. Nu kom larm om för hög hetgastemperatur. Tur jag inte har återkallat reparatören. Har säkert haft 7 olika larmkoder de senaste dagarna. Kanske lite väl många uppslag att arbeta efter…
Har man läcksökt med elektronisk läcksökare i radiatorvattnet/golvvärmevattnet?Skummar vattnet mycket som kommer ut?
trasig kondensorväxlare! vad är det för tekniker som inte kollat värmebärarvattnet med läcksökare om det är mycket luft och skummar. Den löser på hetgas för att du har för lite soppa i maskin nu. Kondensorlarmet kommer garanterat av luften(gasen i systemet) den får inte rotation på vattnet om inte cp går 100%.Sätt maskin i endast tillsats, och dra ut kabel till cirkpump, så den går 100%Lufta ofta och mycket tills ni fått hjälp med kontroll/byte av växlare.
Tack! Låter mycket bra att du drar samma slutsats som reparatören iaf. Om jag sätter pumpen i endast tillsats går temperaturbegränsarlarmet efter bara någon minut dessvärre….
Helvete, hur har ni klarat köldsmockan?4 byggfläktar och stängd frånluftsfläkt?Eller du kanske bor söderut? =)
Uppland. Kring -20 nu. Tur i oturen är att jag i höstas investerade i en rejäl luft-luftpump. Tanken var egentligen ren lyx i form av att kunna köra kyla på sommaren vilket jag ännu inte hunnit med. I argumentationen här hemma nämnde jag även att det kan vara bra med en backuplösning om flvp mot förmodan går sönder. Inte kunde jag ana att det skulle ske bara 3 månader senare. Flvp är ju bara 3,5 år gammal. Eldar i kaminen också. Men det är givetvis inte optimalt. Kallt i rummen i hörnen av huset är förnamnet. Men vi kanske klarar oss från att något ska frysa sönder…