0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Vad hade du för effekt på värmaren du använder?Vad tror du om detta istället https://supergrow.se/shop/groudstyr/klima/opvarmning/vents-varmeovn-oe-125-600w/?utm_source=Google%20Shopping&utm_campaign=Google%20Shopping%20-%20Variationer&utm_medium=cpc&utm_term=408&gclid=CjwKCAiAg9urBhB_EiwAgw88mZKOJGqZ9xiWwGv11fiWnhQp1StTT80AgCtpngNqj0fhA3VJcU7LaxoC5dgQAvD_BwEBlir lite stilrenare och då värmer den luften som redan dras, du slipper en extra fläkt.
timermodul 87314 från Kjell och "AC current detection sensor" från Ali har jag använt till min booster
bif. bilder på Defavärmaren
köpte en 125 muff som jag kapade av till två delar, plåten bockade jag till och lödde / skruvade ihop,
köpte en 125 muff som jag kapade av till två delar, plåten bockade jag till och lödde / skruvade ihop
Säsongstermostat: PÅ om framledning >25°C (en snilleblixt jag just kom på!)Mastertermostat: PÅ om avluft >-1.5°CSlavetermostat: START om avluft <-2.5°C STOPP om avluft >8°C
Betyder det att fläkten alltid går om avluft temperaturen är någonstans mellan -1.5 och +8.0 och framledning är större än +25.0? I så fall finns ju ingen timer med i bilden längre och den kanske inte behövs??En sak att tänka på; om du mäter på framledningen så kan den ge "falsklarm" ibland. När växelventilen slår om efter VV körning får du en "het puls" av varmvatten som går ut i framledningen. Den blandas ut rätt snabbt men om du inte har en fördröjning så kanske säsongstermostaten slår till fast den egentligen inte ska göra det. Kanske inte spelar någon roll, kan ju hända att det andra villkoret inte är uppfyllt samtidigt Kan man beskriva funktionen lite mer och i sekvens, vilken ordning drar termostaterna, så jag fattar?1)2)3)
så varmvattenpulsen gör nog inget tror jag
Den på övre bilden är förvisso större men känns "tryggare", där verkar det som att värmaren sitter omodifierad, dvs CE märkningen gäller fortfarande vilket nog är tveksamt med den andra. Eller har jag fel?
Djävulens advokat: Vad kostade motorvärmaren? Eller du kanske hade den över/eller köpte begagnat? Tänker att en ny DEFA-motorvärmare kostar typ ~1000kr +- 200kr, så en färdig kanalvärmare för 1974kr är kanske inte så tokigt. Då slipper man fläktljudet också Hör ni fläkten i frånluftsdonen i toan/köket/i rummen intill?
det är lådan fotad från olika hålldet jag enda köpte till boostern var dom två korten, övrigt hittade jag i braattha och skrotlådor,ja fläkten hörs om dörren till tvättstugan är öppen, men jag har 50mm frigolit i överskåpet så det är ganska tyst,om jag kör värmaren 7min räcker det nästan alltid, kan vara nån enstaka gång det är svårsmält, om man har riktigt långa körningar mellan avfrostningar byggs det på mer is,när jag labbade med det här för några år sen kollade jag vattenmängden vid avfrostningarna, kommer ihåg att det skillde ganska mycket mellan gångerna