0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är frågan hur den är monterad, sitter mot kompressorn eller för batteriet eller för elvärmaren, lyft ut den och fota där den sitter och ett på den.
mät om den du har är trasig, om du har demonterat den, så kan du sumra den eller ohmäta den. Den ska släppa igenom spänning när den är kall, och avbryta vid för hög värme, är bara nå bimetall inuti den. Det borde kanske stå något värde på den om man försöker läsa?
Har nog en eller två begagnade i elektronikskroten som jag inte har slängt än som funkar. Kostar vad en liten Posten postpåse kostar.
Då är kompressorn skuren i så fall. Samma resultat om du startar om pannan, väntar tills kompressorn startar efter 20 min ungefär? (Finns en timer i styrningen).Om den håller på låter så, koppla ur kompressorn vid kretskortet, brun svart blå.
Om du med starta om menar en vanlig omstart så var det precis det jag gjorde när jag bytte ut motorskyddet.Varför menar du att jag ska koppla ur kompressorn. Vad är det jag testar då? Jag antar att du menar vid reläkortet märkta 1,2 och 3?