0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
I detta fall enligt bilden är det inte varmvatten som körs. Det ser du på bilden av en tank till vänster. Den är mer än halvfull så det behövs ingen VV-körning.Kolla att manuellt test är satt till 0.Därefter så kollar du i servicemenyn när VP startar nästa gång.Där bör du ha ett värde i fliken manuellt test för cirkpumpen. Likaså för brinepumpen.Cirkpumpen skall långsamt stega upp för att höja varvtalet och därmed höja flödet i systemet.Flödet styrs av det delta T som är satt i en annan meny som jag inte kommer ihåg i nuläget, men normalt mellan 5-8 grader.Alltså diffen mellan fram och retur i antal grader.
Är knappast någon sådan cp.Men start om 7 minuter tyder på att den haft något problem, eller så har den just kört vv.
På min Thermia så startar VP om efter 10 min när den löst på hög temp. VV bör den ej ha kört enligt bild.Den försöker köra värme men löser på max temp 55 grader.Ett delta på 5-8 grader är helt normalt på värmesidan. Vad har du själv för värde?Partikelfiltret är också en trolig felkälla då pumpen tycks kunna producera vv men inte värme.
Värmen försvinner inte. Cp borde fungera eftersom den gör vv. Men tar intemånga minuterattkolla.Smutsgilyret eventuellt jag skrev i föregående inlägg. Men normalt brukar det finnas en avstängning på motsatt sida, man stänger kranen och kan då öppna upp till filtret utan att systemet blir tömt.Så ser mitt ut, avstängning på baksidan