0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Min punkt är att Sverige ska leda utvecklingen av modern teknik och därför ska vi satsa på elfordon då bensin/diesel kommer urfasas. Och då ska vi själva ta fram råämne till det och försöka få större del av hela tillverknings processen. Det är synd och skam att Sverige har hamnat efter på elfordon, batteri och även solceller.
Försöker hitta gratis laddning till elbil. Verkar som jag inte hittar nån. Har ni nån koll på var de finns. Lidl hade inte gratis i allafall.
Kommer inte till någon sida där jag kan lyssna, men vet förstås att det kommer att bli svårt att tjäna in batterikostnaden oavsett om det är i en elbil eller i ett batterilager.Förutsätter att det är kärnämnet och att de tror att de är först att lyfta denna fråga...Ytterst få kommer att tjäna in kostnaden för sina batterier, oavsett om de sitter i en elbil eller i ett lager i garaget.Möjligen om man kan styra det riktigt smart, som "om" någon satt och styrde det manuellt.Viket inte kommer att bli fallet.Många företag kommer att locka med att de har lösningen, men de flesta kommer bara att fördyra kostnaden, tyvärr.Ju mer avancerat samhället blir, desto fler skojare kommer fram.Lyssna på de dina, de som rekommenderar baserat på sina erfarenheter - och fall inte för lägsta möjliga pris.Det är min rekommendation, även om vi försöker vara billigast.
Kolla om denna funkar. Solcellskollens avsnitt 99. David Stenn som är med leder forskning på Chalmers tillsammans med Volvo och Polestar. https://podcasts.apple.com/se/podcast/solcellskollens-podcast/id1277299577?i=1000634084319Jag rekommenderar alla avsnitt från solcellskollen då de som är med är människor som antingen leder bolag eller är forskare/professor. De är lite vänstervridande att lyssna på med de har kunskap och inte drar siffrorna ur röven. Björn Sanden som är professor förekommer ofta. Här är en länk till en liten föreläsning med honom. https://youtu.be/z-GLZfXQbNA?si=ERyppotGT07jHftc
Rickard är onekligen maniskt flitig med inläggen här, beundransvärt faktiskt!