0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack, missade det! Jag hade bara ett par 35-volts varianter som var lite större men de fick plats ändå. Det var enklare än jag trodde att få loss boxen och löda om kondingrna. Allt som allt tog bytet bara ca 10-15 minuter så nu funkar allt normalt igen. Tidigare räckte det med att jag aktiverade displayen eller rattade lite på menyerna vilket fick Regon att starta om och ibland funkade omstarten bara om jag drog ut sladden till Husdata H60-interfacet. Jag hade också lite intermiten flimmer på displayen som nu är borta.Stort tack för hjälpen att lokalisera grundorsaken till problemen. Jag misstänker att många Rego styrboxar lider av samma problem som egentligen skulle kunna åtgärdas rätt enkelt om man bara kände till orsaken.--Ha det!
Hej igen!Uppdatering:Nu har jag lagat uppåt 100 boxar, oftast kondensatorerna som är trasiga, men i sällsynta fall så har det varit optokopplare, inverterchip eller triacar som är trasiga.Om skärmen är trög eller att det står "CONLEGO" i displayen så är det ett tecken på dåliga kondensatorer. Men om den tex varnar för fasfel så är det oftast en optokopplare som behöver bytas. Om någon motorstyrning inte fungerar som det ska så kan det vara en triac som är trasig.Jag kan numera lösa de flesta fel på boxarna så hör av er till mig om ni behöver hjälp!Mvh / Fredrik