0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Efter snart tio år i hus lever jag enligt devisen; försök att i alla fall på ett teoretiskt plan begripa bättre än hantverkaren. Inte så att jag på något sätt ser ner på skickliga hantverkare som mindre vetande. Men erfarenhet är inte samma sak som förståelse och som du säger själv; att bara byta pumpen leder inte till någon förståelse för grundorsaken. Även om jag yrkesmässigt ligger långt från effekt- och flödesberäkningar så fick man iaf med naturvetenskaplig linje tillräckligt mycket baskunskaper för att inte bli allmänt dum i huvudet…Så jag antar att en tångmultimeter får införskaffas. Med lite tur blir man lite kunskap rikare och kanske en vacker dag får dela med sig till någon annan här. Återigen stort tack för all input, fortsättning följer!
Monterade du frikylan själv eller med hjälp av en hantverkare?
Jag gjorde ingenting själv, mer än valde vad jag ville ha för bergvärmepump en gång i tiden och nu vid tillbyggnad vilken fläktkonvektor. I övrigt har jag inte haft åsikter om saker (annat än önskemål om placering)då jag i princip inte kan någonting om sånt här, men försöker lära mig.