0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej igen. Tyvärr så är OVK sen huset va nytt, inte efter utbyggnad (miss av mig ) kanske värt att göra en ny ? jag testar och tinar föregångaren , så ser vi vad som händer igen dåtackar för all hjälp. ni är grymma
Ser att du provar tina förångaren igen! Bra!Jag kan säga till när avluft-och förångartemperatur är samstämmiga, det borde vara klart innan läggdags, just nu är det 14.3°C avluft och 17.4°C förångare.Funkar inte denna 'tining', så äre DonPablo som får göra sin magi Edit: Kl 19:3617.8°C avluft19.7°C frånluft18.9°C förångareGår lite segt på slutet, men snart så!
19.7°C frånluft19.7°C förångare19.0°C avluftLiiite till, sen är jag nöjd! Återkommer!Edit: kl 21:4320.2°C frånluft20.2°C förångare19.5°C avluftDu kan återställa pumpen till läge AUTO igen, innan du lägger dig för kvällen
grym support! Jag återgår till normalt
Idag så säkrade vi upp till 3x20A och nytt filter precis isatt. så hoppas det gör skillnad
Har tittat på dina värden ett bra tag nu, men blir inte riktigt klok. Ena stunden går den bra, andra stunden går den med jättestor diff mellan avluft/förångare. Har du fått nån offert på OVK?Det blev lite bättre flöde och kompressorfrekvenser med nytt filter och tining av förångaren, men är fortfarande långa avfrostningar gång på gång...Du behöver därför testa med ännu mer luft över förångaren, du har PM! (Dock är det mycket möjligt att nåt är knas med värmepumpen..).