0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej experter ! väldigt novis på detta ämne. Har en Nibe F750 från 2014 Hus från 2014 med golvvärme 200m2 Har följt Optimerings guiden i forumet till 100%alla termostater öppna fullt MEN efter 2 dagar stannar värmen fortfarande till runt 17c Är det något jag gör fel , missat ? ska jag gå in å ändra värmekurvan eller vad gör jag ? Tacksam för svar
hej, bs1 ligger just nu på 183.7inte uppkopplad till nätet min panna bor i jönköping
var ändrar jag den spärren ?
gjorde om hela optimeringen och nu värmer det på igen. så tempen stiger lite hela tiden. återkommer imorgon när jag kopplat upp pannan :-) tack för svar av er
En följdfråga då på detta med att se Kw förbtukat och även veta COP , finns det något som mäter avgiven effekt i den. Förbrukat ( finns der en effektmätare inbyggd och tidsmässig inkoppling vet jag om, men det viktigaste saknar jag. Annars går det inte att se verkningsgraden på en VP.
Om du klickar på elmätarens knapp, eller joystick, vad visar den för total-kWh (typiskt 62393 kWh, eller vad du nu har).Kolla även tidfaktor för kompressor och tidfaktor för tillsatsinfo på värmepumpen under menyn "INFO", då kan jag räkna ut hur effektivt värmepumpen har jobbat historiskt sett.