0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den visar : 80112.0 kwhstarter: 35014drifttid 39427av vilken vv 8396tidfaktor 33981.30av vilken vv 7731.52
Bra rapporterat! Men det där var enbart totalförbrukning och kompressorinfo.TILLSATSINFO (3.3), hur ser den menyns värden ut?Gissningsvis "Tidfaktor: 5900" på elpatronen?
status : 3.5kwtidsfaktor: 6459,3- av vilken vv: 764.0kan tillägga att det nu är knappt 20c i huset efter omstart igår morgon
En el-tillsats på 4665 kWh/år är oerhört mycket för att vara ett hus med F750 på en ort i södra Sverige. Om man gissar på att huset är 1½- eller 2-våningshus 200 kvm borde el-tillsatsen ligga på runt 500 kWh/år enligt NIBE VPDIM (gamla versionen). Om huset är 1-planshus borde tillsatsen hamna på storleksordningen 1300 kWh/år. Något stämmer inte med huset eller så kanske F750 ofta fastnar i långa avfrostningar?
nuså NIBE uplink inkopplat. stämmer 200m2 1plan, vattenburen golvvärme,
Några noteringar efter en första anblick i Uplink.Nu började den ju logga värden idag, så det är omöjligt att se trender m.m ikväll, men "fel" ger sig oftast tillkänna efter en veckas tid, så om ett par dagar har vi mer kött på benen.Hursomhelst:Inomhustemperaturgivare saknas (har ingen större betydelse, men man får gå på det ofta liknande frånluftsvärdet istället).Strömkännare saknas. Vad har du för huvudsäkringsstorlek i Ampere? JAG HAR 3X16AHur ser OVK-protokollet ut? (värden, fläkthastigheter m.m)på mitt OVK kan jag läsa ; PROJ. FLÖDE 57, UPPM. FLÖDE 57SEN I ALLA RUM DET MÄTTS STÄMMER VÄRDEN FRÅNLUFT KONTRA PROJEKTERADE VÄRDEN EMELLAN 5-15Vilken hastighet går cirkulationspumpen i nedre lilla högra frontluckan i för hastighet (I, II, III?)PUMPEN GÅR PÅ IIHar du luftat pumpens 4 nipplar nån gång?JAPP , GJORDE DET I FÖRRGÅRHur ofta rengör du/byter du ut luftfiltret?BRUKAR TA UT DET SPOLA DET I VATTEN , TORKA DET, MEN KANSKE FLR DLIG PÅ DET, SKA BESTÄLLA NYTT
@kWhalpKan du tänka dig att korta ner din footer, den upptar väldigt stor plats numera å man får scrolla som en tossing för att komma till nästa inlägg? Allt bara i välmenning och med glimten i ögat! Jag gillar dina inlägg!
@Hasse_GDetta är redan påtalat tidigare tråden@kWhalpKan du tänka dig att korta ner din footer, den upptar väldigt stor plats numera å man får scrolla som en tossing för att komma till nästa inlägg? Allt bara i välmenning och med glimten i ögat! Jag gillar dina inlägg!
Oj! Sorry!Jag är bara inne i mobilens vertikalläge och då syns den ej! (fartblind!)Har förkortat den nu