0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vaa!? Har ju inte fått min pump än, men menar Ni att man brukar montera fläkten STUMT i chassit!? Det är ju som att be om problem, å är det så på Airwellen jag ska ha, då blir det en moddning direkt. mvh humlan
Citat från: humlan57 skrivet 13 april 2006, 20:36:07Vaa!? Har ju inte fått min pump än, men menar Ni att man brukar montera fläkten STUMT i chassit!? Det är ju som att be om problem, å är det så på Airwellen jag ska ha, då blir det en moddning direkt. mvh humlanÄr lite snurrig ( ishockey+bärs) + skitpump ( midea - och kanske inte så accepterad av alla men funkar kalas) men jag tycker det verkar så Ts-f's förslag är kan nog hjälpa många Thumbsupmvh Kgust
Ja humlanSå är det nog ( hade kanske även jag köpt en "superpump" men pay-offen sa nej - tillhör kategorin: pay-off över 5 år = nix.)Har kompisar som åker alfa & de älskar sin bilar även om de krånglar ofta hi,hiViktigast är väl att göra NÅGOT ( skaffa pump) för att kunna spara lite surt förvärvad flis.En annan fråga - reglerar en inverter fläkthastigheten efter belastning?mvh Kgust
Förstår inte att Ni har sådana stora problem med oljud från utedelen med resultat av stora projekt som plintar mm, helt otroligt. Jag har en Panasonic E9 DKE pump som installerades sept-05. Den sitter på medskickade konsoler fastskruvade på ytterväggen med befintliga gummikuddar osv, märkvärdigare än så skall det inte behöva vara. Jag har aldrig hört tillstymmelse till ljud från ytterdelen inne i huset, inte ens när det var nedåt 20 minusgrader. Vill man höra något från ytterdelen så får man gå ut till den och gå ganska nära om man skall uppfatta något. Jag har brevlådan på gatan ca 6 m från pumpen och när det var riktigt kallt i vintras kunde man uppfatta ett svagt morrande ljud om man lyssnade riktigt noga när man hämtade posten. Annars ned till ca 5 -10 minusgrader hör man inget från brevlådan utan då får man gå fram till pumpen och då hör man endast ett svagt vinande ljud av fläkten. Det måste vara något större fel på Era pumpar.