0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Luftfiltret är bytt för en vecka sedan och jag kikade även det idag och såg bra ut.
Prova slå av spa och se om den orkar jobba ifatt gradminutrarna, då vet du om det är det som hindrar.Styrningen på dessa maskiner är enligt mig under all kritik, den kan stå och stampa på 20-25 hz en heldag, medan gm bara sjunker och sjunker, sen slår elpatron till och börjar värma. om du har ett gradminutunderskott på 3-400 då är det väl dags för kompressor att varva upp och jobba hem gm, så den kommer i närheten av 0, sen varva ner och avvakta gm igen, men icket på dessa.om du sätter alla inställningar till original i autolägesinställning startkomp till -60 tillsats till 700 och diff tillsats till 100 vad händer då?Du kan ju alltid gå tillbaka till det du haft.
det ända jag har är vad pumpen säger: kompressor drifttid EB100-EP14 29120hkompressor drifttid varmvatten EB100-EP14 6036hTillsats:tidfaktor 2154.0hKanske dock är många timmar på elpatron? Pumpen är 5år och 10mån
There is no room ceiling filters in Sweden at all. Kind of weird when thinking about it.
Hmm är växelventilen hel? den skall klara högre framledning. Hur är din driftprioritering? värme/varmvatten i minuter?Sätt den till 20/20 för nibe prioriterar varmvatten, oavsett hur kallt du har i huset! Då växlar den oftare mellan vv och värme.