0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mmm, ju längre tiden lider desto fler kommer nog kunna leva på arv.Nuförtiden sparar ju de flesta ungdomarna från första dagen de får en inkomst, och då blir det pengar till sist.Och när de/man har en hög med pengar så vill man inte göra av med dem, utan det blir i många fall arv.Tror jag i alla fall.Så känns det för mig i alla fall, från den dagen jag började spara mer strukturerat så slösar man mindre, och det känns meningslöst att förstöra det man sparat ihop på struntsaker.Den tiden man lånade för konsumtion var det nästan tvärt om, har vi råd med lite mer lån för att köpa det vi vill ha?Märkligt hur det fungerar med sånt där egentligen.Kanske kallas det åldrande.
Om många slutar i förtid och ingen lämnar något, hur skulle det se ut då?Kalhyggen, förfallna hus, pott grusvägar, inga skolor, dålig kommunal och statlig service, nästan ingenting.....
Bidrag är bra till dom som har det tufft men kan man klara sig utan ska man inte ha några och dom som fuskar ska ha hårda straff och naturligtvis ska man kunna samköra register och hitta fuskare det är inte ok att fuska till sig bidrag.
Har alla så tråkiga jobb att de vill sluta i förtid? Själv jobbade jag till 67 och jobbar lite timmar ibland.
Man kan nog lika gärna vända på det att har du så tråkig fritid så du vill jobba i stället ? Huvudsaken är ju att man väljer ett alternativ man är nöjd med och inte tvingas jobba för länge på grund av ekonomin.