0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejJag är också väldigt intresserad av just Airwell, men ÅF i Stockholm verkar inte bryr sig om kunderna, VP branchen verkar vara säljarens marknad. Men om nu någon får en bra kontakt med en ÅF i Sth och givetvis ett bra pris så hänger jag på diskussionen.Nordic Träbygg är på allerten, där får du hjälp, köpa går bra men få en godkänd installation av någon i Sth hm...Du, humlan , strålande information som du ger, en eloge! Thumbsup
Dum fråga kanske. Men går den hela tiden eller är den inverterstyrd. Jag såg det ingenstans i uppgifterna eller missade det.Direktkondenserar du eller kör du mot elementshunten?.Verkar ju vara ett bra alternativ.Vad lämmnar dom för garanti på grejerna?.
Citat från: Anders S skrivet 09 december 2006, 17:37:43Dum fråga kanske. Men går den hela tiden eller är den inverterstyrd. Jag såg det ingenstans i uppgifterna eller missade det.Direktkondenserar du eller kör du mot elementshunten?.Verkar ju vara ett bra alternativ.Vad lämmnar dom för garanti på grejerna?.Den är inte inverterstyrd, men går hela tiden gör den ju inte ändå. Jag kör mot en acktank, som den laddar när tempen i den sjunkit till inställt värde, å går då till det högre inställda värdet. Det här är valbart, så det är bara å ställa in efter tycke å smak. Garantier..., bra fråga. Vet faktiskt inte Har en bra kontakt som "står för" garantin, å som jag litar blint på. Än har det inte heller funnits nåt att klaga på, eller som inte fungerat som tänkt, men de frågor jag haft, har jag snällt fått besvarade. mvh humlan.PS. Ang inverterstyrning, så är jag inte övertygad om dess förträfflighet. Konstigt nog finns inget bra jämförelsematerial att hämta ner nånstans. Åtminstone har inte jag hittat nåt. Jag vill se skillnaden med å utan inverterstyrning, på samma pump under t.ex ett år, å med olika anslutningssätt. Just nu finns alldeles för många åsikter om inverterstyrning, som spretar åt olika håll....
är svaret självklart???
En kollega till mig åkte och fixade en Airwell installation som en annan montör gjort fel och han var inte så imponerad. Han trodde det gick att bygga en sådan för ca 10000:-