0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ok jag har nu testat att plocka av fronten och tror jag hittat expansionskärlet. Jag antar att det är den lilla ventilen där fram som jag ska använda för att fylla på (se bild)? När jag testade pilla lite på grejjen i bitten så kom det ut lite vatten ur ventilen. Är det meningen? Vi pratar några enstaka droppar. Det kanske blir så innan man tömmer hela systemet?@HBerggren.Skulle uppskatta om du ville kolla på min steg, för steg, så jag tänker rätt och gör allt i rätt ordning och använder rätt ventiler osv. Stort tack för hjälpen /G
Allt såg rätt ut! Snyggt!Information jag har hållit undan för att inte förvirra är: när guiden inte går att följa pga kärlet är trasigt, vilket händer ibland.Ett försymtom till söndrigt kärl är att man har behövt fylla på ofta under en tidsperiod, eller engångshändelse. Symtomet kan förväxlas med en läckande säkerhetsventil.Ett av symtomen är som du såg att det kommer vatten genom ventilen, men en liten mängd behöver inte betyda att det är något fel, membranet är förmodligen inte helt diffusionstätt. Om expansionskärlet håller sitt tryck efter pumpning, det är ett bra sätt att se om det är helt, dvs köra på som vanligt. Du följa guiden i efterhand på nytt för att kontrollera om luften är kvar en vecka senare.Om expansionskärlet är helt kass och du pumpar det, så kan systemmätaren öka. (Om inte blåsan i expansionskärlet lägger sig så den blockerar vattenanslutningen internt helt tätt).Så när något är felaktigt kan det bli lite diffust tyvärr och rörigt.
Lite svajigt ändå. Lite synd att luftmätaren inte var mer exakt, men såg rimligt ut.Fick lite vibbar om att kärlet var söndrigt av din upplevelse faktiskt.
en massa tillskottsvärme från elpatronen
Har den det är frågan?