0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
OK, jag har tyvärr som sagt en trasslande "menyratt" så det är inte enkelt att jobba sig runt i menyerna, men jag ska försöka.
retur rad gt1 från 35.5 nuv 26.7ute GT2 -6.0varmvatten börv 51.0 nuv 51.0kompressor gt6 63.9värmebärare ut gt8 35,2värmebärare in gt9 26,7köldbärare in gt10 5,7köldbärare ut gt11 1,5
Dessutom var det rätt låg värmebärartemperatur.
Orsaken kan ha varit att köldbärarpumpen inte startade vid något tillfälle. Den typ av motor som finns i cirkulationspumpen har lågt startmoment så det behövs inte mycket för att den inte ska orka gå igång. Jag hade det problemet med gamla cirkulationspumpen. Det var rostflagor i en spalt vid motoraxeln.
Filtret på varma sidan kan se ut som en kulventil.
Jaha, svindyrt elpris, dålig värme, kollar räkningen och dyraste dagarna har inte bara kostat 5ggr förra november utan dragit 3ggr så mkt. Går ned och tittar på BVP. Lågtryck pressostat. Bubblar i siktglas och samma felmeddelande återkommer efter kvittering. Jag tror det är en 9kWh pump från ca 2006.
Vi har har bara ca 5-6 cm i marginal på den högra sidoplåten men det räcker. Det är bara lossa de två skruvarna på ovansidan och vik ut toppen några cm. Dra sedan plåten rakt upp ett par cm så lossnar den från de nedre fästet. Se bild 1 och 2 nedan.
Borde man ha dit nån som kollar gasmängden ändå? Tänker om det över åren läcker ut så man ska fylla på för optimal prestanda?