0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
TyvärrDet är en typ av modul som används till styrsystem i fastigheter etc. Har en ålder på ca 20-25 år.Innehåller 16 st ingångar (slutning)16 stycken utgångar (slutning till relä)16 stycken mätvärde (givare 4-20 mA)Programerbar via PC-program, egna regulatorer för styrning och etc.Vi har fortfarande flera hundra sådana igång på de fastigheterna som jag jobbar på.Stefan
Undrar hur mycket effekt som det görs av med vid avfrostningen?
Då är'e nog avfrostningen, som 'sköts' av mikroprosessorn..i mitt fall under högst 7 minuter ochhögst var 50-e minut..
Det där är väl ok när det är så varmt ute att pumpen ändå orkar värma utan tillskott!?men när avfrostningstiden ger behov av tillskott så blir det ingen rolig kalkyl!? eller??
CiteraGår pumpen i steg 1 kan det bli lite knepigt med stilleståndstider vid avfrostnig eftersom pumpen måste byta effektsteg innan han avfrostar,men det finns vissa knep man kan tillämpa för att eliminera detta problem.Nu blir jag nyfiken......Vilka 'knep' är det, Du åsyftar Roger?....de sm0bog
Går pumpen i steg 1 kan det bli lite knepigt med stilleståndstider vid avfrostnig eftersom pumpen måste byta effektsteg innan han avfrostar,men det finns vissa knep man kan tillämpa för att eliminera detta problem.
Vilka 'knep' är det, Du åsyftar Roger?...
Hej igenTyvärr regnade det hela kvällen igår så det var ingen möjlighet att kolla displayen. (hur fabian har dom tänkt man ska serva vid dåligt väder).Logiskt om avfrostningen, borde fungera på det sättet.Tackar RogerHej SteffeHar inte någon uppfattning ännu om dygnsförbrukningenHåller på och testa för se hur långt ner jag klarar mig med steg 1. (Har ett hus på ca 230 m2 + källare 100 m2 med lägre temp.Får återkomma med förbrukningen när jag kört lite mer.När skiftar du över till två steg?Vid 4 plusStefan