0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad har du för mått från taket till foder? Plockade bort vårt foder för att få mer utrymme till taket. Kanske kan vara något för att få in fler modeller?
Jag kan ta bort listen för att tjäna ett par centimeter. Men även om jag gör det så är där bara 34-ish cm. Finns en del att välja på men urvalet sjunker, och jag kan tänka mig att det är fördelaktigt att ha en del utrymme mellan taket och innerdelen. Dessutom vet jag inte om kylan kommer upp på ovanvåningen alls om innerdelen hamnar där.Börjar tröttna på detta, kanske får bli tvärdrag i fortsättningen också.
Den Toshiba modellen kommer mig veterligen inte från Svenska delen av Toshiba så det är nog någon egen import.Är det egen import så blir det krångligt om det händer något och saveenergy inte finns kvar.är det tillräckligt billigt så kan man alltid chansa
Är väl bara ta hem någon som säljer dom märken du är intresserad av så dom får kika på plats, brukar finnas listor hos tillverkare/distributörer på återförsäljare så du ser vilka som finns i din närhet.En portabel för några tusen som låter en hel del är åtmindstånde inget jag skulle köpa ”provisoriskt” för några års drift.
Ljudnivå på 53-63dB är kanske inte direkt "tyst"
ok, jag har en annan definition på "tyst" Förhoppningsvis är det en modell som skickar ut den fuktiga luften med den där slangen du ska brottas med via värdringslucka/fönster med för annars måste du även tömma uppsamlingskärlet.Portabel är nödlösning , nödlösning för mig är inte 4-5års drift men det är en annan femma.