0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
I wish l could upload a video with the sound. See if it's familiar in your ears. Dock hitta igen möjlighet i detta forum tyvärr
Ljud/oljud som verkar förekomma vid lång drifttid och för igensatt utedel känns som en ”enkel” grej att uppdatera via mjukvaran !Har dom fått in anmärkningar från flera kunder på detta så misstänker jag att det är skickat till fabriken för åtgärd.Annars brukar man höra på forum att värmepumpar avfrostar för ofta men här är det tvärtom
Mitt svar var gällande dom som verkar ha för långa gångtider så det blir för tätt och det blir något mullrande ljud när den inte får tillräckligt med luft från rätt ställe.Din maskin som avfrostar ca en gång per timme är i så fall något annat, har inte en susning om vad som sagt mellan er och installatör samt Mitsubishi vad som kan göras.
Alla utedelar låter även om man ser inlägg med att utedelen är knäpptyst från tex Mitsubishi ägare och andra tillverkare Ljudet varierar beroende på effektuttag då fläkten och kompressor kan varva upp och hur mycket frost det är på utedelen, precis som min egen då jag ibland måste kolla om fläkten snurrar för att se om den är igång och nästa gång är det orkan framför fläkten med då självklart högre ljud.Jobbar den för högtryck och det är frostigt på batteriet och det är precis innan avfrostning så får jag ett lite dovare ljud, kan ibland tycka att den borde avfrostat lite tidigare men upplever inte samma sak som flera andra inlägg.