Alla utedelar låter även om man ser inlägg med att utedelen är knäpptyst från tex Mitsubishi ägare och andra tillverkare 
Ljudet varierar beroende på effektuttag då fläkten och kompressor kan varva upp och hur mycket frost det är på utedelen, precis som min egen då jag ibland måste kolla om fläkten snurrar för att se om den är igång och nästa gång är det orkan framför fläkten med då självklart högre ljud.
Jobbar den för högtryck och det är frostigt på batteriet och det är precis innan avfrostning så får jag ett lite dovare ljud, kan ibland tycka att den borde avfrostat lite tidigare men upplever inte samma sak som flera andra inlägg.
TS Comfort AB. Du har all min respekt för att du hjälper på ett forum, ideellt när du har ett företag bredvid.
Men dethär över är bara försäljarsnack!
Visst låter alla utedelar och dess kompressorer.
Men nu snackar vi om Mitsubishis fläktljud. Kompressorljud, oavsett hastighet på min SW100 är en lite fluga i jämförelse med fläktljudet!
Jag blev påminnd senast idag hur öronbedövande dån fläkten orsakar (plusgrader och fuktig luft i Skåne igen).
Vi är ute och går mycket med våra småbarn (i ur och skur, då frugan är mammaledig och vill röra på dig) och alla utedelar låter vettigt, förutom de tre Mitsubishi utedelar på vår gata. De dånar lika illa alla tre!
Andra på forumet beskriver också samma oljud. Så nä, det är stor miss från Mitsubishi med fläkten!