0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Givarna sitter inne i maskin som står inomhus, när den stannar värms hela pjäsen upp av omgivningen och värdena ökar tills den drar igång igen och kall vätska pumpas runt igen.Ditt problem är nog varför maskin går så mycket on/off?// Magnus
Det behövs lite mer fakta om man ska kunna svara på något här.Hur stort hus ? hur gammalt ? isolering ? var i i landet ligger det ? en- eller tvårörssystem ? radiatorer eller golvvärme ?Vilken kurva är VP'n inställd på? Hur har det fungerat förut eller är detnyinstallerad ??Ser ut som om den stannar på för hög retur ? 58°C, men den ska väl startaigen efter en stund, inte ska man behöva gå och starta om den.
Det där ser ju ut som något modernt konstverk, värdena är all over the place...Eftersom det funkade tidigare gäller det att hitta tillbaka dit. Finns det några larm eller informationsmeddelanden?// Magnus
Allt har tuffat på fram till för några nätter sedan, även om jag tror att hela radiatorslingan behöver injusteras. Kanske måste testa att ställa ner framledningstemperatur och fokusera på att justera in slingan?
Med så hög framledningstemperatur är det ju lätt nära att returen ocksåöverskrider 58°C. Vad är det för Kurva?Är radiatorsystemet också nytt från för ca 3 år sen? Har du termostater påradiatorerna ? kanske ventilpiggen har fastnat i stängt läge på en del?Logga i första hand när du får hem USB'n, har det fungerat i 3 år med denna mjukvara är det ingen brådska med uppdateringen.Det fungerar ju olika bra på olika värmesystem, flera har ju också gått tillbaka till sin gamla version.
Det skrivs ju ofta här på forumet att man ska ha så få termostater som möjligtmen hur injusteringen går till är jag inte hemma på, är ingen röris.Om du loggar, har du alla värden hela dygnet, man kan ju inte stirra på uplink24 timmar om dygnet
Ja jag vill ju helst att det bara är öppna, men då blir bara typ 1/3 av radiatorerna varma... Export till csv verkar funka fint!