0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Brummande ljud tolkar jag som en backventil som vibrerar. Jag har det fenomenet ibland på ledningen till växthuset när jag tar ut lågt flöde där.[/quoteJag tycker oxå att det känns som det borde vara en ventil. Kollade nu om jag har en kran öppen och öppnar en annan snabbt, då har jag fortfarande samma slagljud i kv röret. Inte alls så mycket när jag prövar med varmvatten.
Är både vid kalt och varmt vatten avtappning, Har du kommunalt vatten så sitter det en backventill på inkommande vatten före mätaren och den kan ge ljud ifrån sig.
Backventilen sitter i mätarens inloppsrör.
HAr för mig att denna typ av problem i några fall har kunnat härledas till duschblandare vars innanmäte kan ge från sig denna typ av ljud, har du någon möjlighet att stänga av vatten till duschblandaren/duschblandarna skulle du kanske kunna verifiera eller utesluta detta?
Och detta är anledningen till mjukstängande blandare finns.Antingen monterar du en tryckreducerande ventil på inkommande kallvatten eller så monterar du ett expansionskärl på ditt dricksvatten.D