0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ställer du gradminuterna i för mycket minus, så kommer den att värma vattnet onödigt mycket över beräknat börvärde, och kanske till och med bryta på för stor diff framledning. Jag har -90 tror jag i gradminuter, har provat med 100, 150, sen gått ner igen till 110 100 och nu 90. Min kurva var på kurva 9, innan jag börja peta, är nu nere på kurva 5,0 eller 5-1, minns ej. Helst ska den värma vattnet just över beräknad framledning, så den får gå så långa stunder som möjligt, när den väl går!
Man kan se i usb loggen hur mycket vp värmt och en massa annat också om du kör med loggning alltså. Det ser ut som din vp låg runt 10 grader över börvärde strax före kompressor stopp vilket är ganska högt men inte onormalt men du ska i alla fall inte ändra gradminuterna för mindre starter jag skulle nog ändra åt andra hållet.
Det är för att du har gm-220 som startvärde den värmer så högt tror inte du ska gå under -150 för bra drift men blir bara gissningar utan loggning.
Exakt, med låg framledning, har du även låg hetgas, därför kör jag med så låg framledning som möjligt, just för att hålla ner hetgasen. Trots minus 20 ute, så ligger hetgasen inte mer än på 78 grader. Endast hög hetgas vid vv tillverkning, och då är den bara kring 90 grader, korta stunder.