0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack igen Josth!Jag bor i Göteborgsområdet och det är mycket ovanligt med skador pga åskväder. Jag skall jämföra priser mellan inverterpumpar och on/off komplett med arbetstank.
Vet ej hur någon kan rek. Geodan då inga/få har installeratsMed vänlig hälsningDaikin
Hej,jag står i begrepp att byta ut min F/L Nibe 360P mot bergvärme. Jag vill ha en inverter-styrd pump på ca 8 KW. En installatör talar väl om Geodan, som jag förstår är en helt ny pump. Så jag har några undringar:1. Hur bra brukar Mitsubishis produkter vara? Hur är deras service? Vågar man köpa en helt ny produkt från dem?2. Jag kan inte läsa ut vilken effekt den har?3. Mitt alternativ är IVT GEO 508. Den har ju funnits några hår. Hur skulle ni tänka?4. Bör jag köpa tillsatskit för att ta vara på värmen ur frånluften för att återföra värme till borrhålet, eller skall man bara sätta in en kanalfläkt och blåsa ut den? Länk till brochyr: https://mitsubishivillavarme.se/wp-content/uploads/sites/2/2019/08/Geodan-Brochure_web-1.pdf Tacksam för råd.