0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Inetemp 10 grader, vp instäld på 30 grader heat och full fläkt, resten på auto. Det tog en bra stund från det att avfrostningen var klar till att innedelen började blåsa, och den hade en massa gurglande ljud för sig när den började, normalt?
Hej MahaJag förstår inte riktigt "Analogi med vatten: En öppen kran ger 0,4 liter per sekund" är inte detta effekt likväl som kWh??Det är lite förvirrande ungefär som att min bil drar 0,9 kvadratmillimeter bensin.MVHMesser
Citat från: hplp skrivet 22 februari 2006, 12:45:39Vågar inte rekomendera såpvatten som läcksökare på förångaren, skulle vp gå på undertryck suger den in vatten. Visst kan det vara en skada på röret där du beskrev att flänsarna var skadade, det bästa är säkert att kontakta en kylfirma för läcksökning. Firman som fylde på borde kunna ge en bra rabatt eftersom de missat läcksökning. Det är en självklarhet att läcksöka om man ska fylla ett system som tappat gasen.Beppo, du skall inte begära rabatt.Du skall reklamera deras jobb. Då är de skyldiga att åtgärda problemet. Och inte betala ett ruttet öre.
Vågar inte rekomendera såpvatten som läcksökare på förångaren, skulle vp gå på undertryck suger den in vatten. Visst kan det vara en skada på röret där du beskrev att flänsarna var skadade, det bästa är säkert att kontakta en kylfirma för läcksökning. Firman som fylde på borde kunna ge en bra rabatt eftersom de missat läcksökning. Det är en självklarhet att läcksöka om man ska fylla ett system som tappat gasen.
Hur varmt ska det blåsa ur innedelen med mina förutsättningar. Dvs 12 grader rumstemp, full fläkt och temp inställd på 22 grader. Allt annat på auto.Och vad ska jag kolla upp för att veta om det är för lite gas i pumpen? (förrutom oljiga anlslutningar)