0 medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Oerhörd skepsism här från alla som inte köpt Viessmann. Ångrar ni er och är avundsjuka månne Kanske ångrar ni valet av inverter som kräver uppdatering efter uppdatering. Har läst lite i Thermia tråden och deras maskin verkar ju värdelös. Varför släpper dem den om det krävs en massa uppdateringar? Bättre dem testar den innan de släpper ut den. Undrar hur många kunder som inte är lika duktiga som ni och som har underpresterade maskiner i onödan 7 plus in 30 tillverkat vad ska cop bli om inte runt 6 ?
Siffrorna du visar...Varför skulle man speca en 12 kw maskin vid 5 kw ?
Somliga tål inte lite gliringar. Jag äger ingen värmepump. Men det hade du vetat om du läst.Siffrorna du visar...Varför skulle man speca en 12 kw maskin vid 5 kw ?Jag ville bara fråga Rikard en fråga...och han har svarat på den.
så låt oss nu återgå till det ursprungliga ämnet för tråden. // Magnus
kommkort buster https://cdn.jsenergi.com/media/catalog/product/cache/1/image/300x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/img_0264_6.jpgsitter monterat på grundkortet position 34 på 1255
Jag har aldrig varit med om att komkortet (buster) varit trasigt, kollegan har bytt ett sådant. Det har varit inverter, varje gång jag har varit ut på inverterlarm 100. Men jag provbyter alltid just busterkortet först, för det kostar någon 100 lapp, jämfört med inverter som kostar över 10000 kr. För om jag inte missminner mig, så är inverterlarm 100 ett kommunikationslarm.
Blivit bytt två gånger hos farsan. 1255-16