0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Inverterlarm 100 Bestående kommunikationsfel mot inverter, hmm undra vad det kan vara för fel?Busterkort eller kommunikationskablar? Skulle nog inte tro det, trasig Inverter? mest troligt.
Hur felsöker du det? Börjar med att byta billiga delar innan du rycker invertern eller går du direkt på den huvudmisstänkta?// Magnus
Först kollar man så att alla faser har spänning, sen provbyter jag busterkortet 8det som kommunicerar med inverter) och funkar inte det, så byter jag inverter, och den har alltid startat efterpå. kollegan har varit med om ett trasigt busterkort, för mig har det alltid varit invertern. Sen har du dioder på invertern också, tror de kan lysa rött, gult och grönt.Börjar dock se ett samband med dessa trasiga invertrar, det är väldigt sällan de är trasigt i tätbebyggda områden, de flesta som är bytt när jag tänker efter, är ute i mindre byar, någon mil från störra orter, och där kan de ha spänningsdippar/toppar, och det knäcker både inverter, men även kretskort. Men visst fortfarande för känsligt, om det går sönder för en spänningsspik.
I dagsläget hade jag valt en onoff, känns ännu för osäkert, vet ej varför dessa 3 fas invertrar är så känsliga, 750 har ju funnits länge, lika väl inverter på luft/luft