Väldigt utförlig och bra guide av Benj

. Har lite extra info samt en del frågor.
Har följt guiden och nybörjare som jag är så missade jag på vissa punkter som jag vill dela med mig av till er andra. Vet inte om det berodde på att det kanske skiljer lite åt mellan olika F750 beroende på vilken årsmodell det är.
"Hela fronten måste av, både uppe och nere.", enligt min erfarenhet räcker det med fronten uppe. Sedan tar man loss plastlocket uppe (det där luftfiltret skjuts in), men även metallocket nedanför behövs lossas för att kunna koppla loss fläktkablarna, dock kan man lämna metallocket hängandes. Man behöver bara ta av frigoliten till vänster där fläkten sitter bakom då.
"Där under finns ett kretskort som sitter med en skruv och två hakar. Lyft kortet rakt ut när det är loss.", det går inte att lossa i detta läget, så dra inte sönder era kretskort, man behöver dra upp de två metallclipsen som håller kylflänsen, och sedan försiktigt lossa kylflänsen bort från kylpastan som den sitter fast i (håll emot samtidigt så ni inte råka böja hela paketet när det lossnar från kylpastan). Efter detta kan man få ut kretskortet.
"Vi knackade ur motorn med ett dorn mot axeln efter att ha tagit bort låsringen.", var noga med att inte spänna fast ringen med flänsarna i skruvstädet för böjs de då blir det vibrationer, var även noga med att när ni bankar i axeln så får flänsen inte ligga mot underlaget för den kommer böjas då, sätt någon rund kloss under motorn som höjer upp så att flänsarna inte ligger i när ni bankar.
"Där är en fjäderbricka under det övre lagret och under låsringen är där en röd plastbricka.", om man precis har fått av kretskortet och ser den svarta plasten och kullagret så undrar jag vilken ordning allt sitter i? Jag tror att det ska vara så här men är inte säker?

Låsring->Röd plastbricka1->Kullager1->Tomrum->Kullager2->Röd plastbricka2->Motorkåpa, kan någon som vet skriva den rätta ordningen? Jag ser dock ingen fjäderbricka, har jag tappat den eller vad säger ni andra, behövs den? har alla haft denna fjäderbricka?
Ett annat bekymmer jag stötte på var att när axeln bankats in så verkade den inte komma hela vägen in, så om man kollade på undersidan av motorn så var det nästan en centimeter djupt hål (så man ser axeln där inne men tycker att axeln borde kommit längre ut), hur många millimeter mäter ni djupet till på era fläktar?

Tänk även på vilken årsmodell av F750 som ni har, 2014-2018 har fläkten 718451 spegelvänd komplett DC fläkt och gäller då för värmepumpar med serienummer som börjar på 066036. På denna passade SKF 6000 2Z kullagren.