0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan du posta en dump när kompressorn har gått minst 10 min så värdena betyder något. Spontant så är 26000h på 16000 starter inte uselt (drygt 1,5h mellan avfrostningar). Jag lar luftflöde på 180-200 och har drygt 2h driftstid mellan avfrostningar. Däremor tycker jag att 20% kompressortid till harmvatten är högt. Vi har under 10% (men inget badkar).Till ursprungsfrågan: du vill ha mer vatten upp och mindre till golvvärmen. Förslaget äf att öppna alla termostater uppe och nere (japp det blir varmt nere). Därefter stryper man slingorna nere i de rum som blir för varma. Kanske sänker cirkpumpen också. Motsatsen på ovanvån. Har den egen pump så öka den.
@d98josu, gällande ursprungsfrågan. Vill ha värme på övervåningen. Ingen golvvärme nere, radiatorer på bägge planen.Alla termostater är fullt öppnade. Cirkpumpen går på hastighet 3.
@Goenisse, Allt är luftat.Jag håller med om att deltat är lågt. Ligger på 1,3 bar idag. 5.1.14 : Radiator är förvalt. (-20 DUT)
d98josu,Ska kolla yttempen på radiatorerna ikväll. Senast jag kollade detta på övervåningen hade jag en tempdiff på 8-10 grader mellan 1:a och sista radiatorn. 5 st totalt och en stadig tempsänkning från första till sista.Mäter på övre radiatorhörnet vid inkommande.