0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej genJa, det är väl FLYTANDE KONDENSERING.I vart fall ingen SHUNTNING.Det kanske är bäst att jag använder en mindre varmvattenberedare efter den dubbelmantlade accumulatorn.Alltså el i beredaren och accumulatorn passiv.Men det slog mig en tanke....Har det någon betydelse om jag kör radiatorvattnet genom den inre/större manteln istället för genom den yttre / mindre manteln.Det borde ju vara en fördel med den större volymen på radiatorkretsen ur Gångtids-synpunkt ?Trevlig helglolo
Men det slog mig en tanke....Har det någon betydelse om jag kör radiatorvattnet genom den inre/större manteln istället för genom den yttre / mindre manteln.
Men det slog mig en tanke....Har det någon betydelse om jag kör radiatorvattnet genom den inre/större manteln istället för genom den yttre / mindre manteln.Det borde ju vara en fördel med den större volymen på radiatorkretsen ur Gångtidssynpunkt ?
Tack för upplysningarna om olika trycken på mantlarna.Det hade jag naturligtvis inte tänkt på..Är det någon som har erfarenhet av terrawatt.se och deras värmepumpar ?Jag kollar på Ctc om deras beredare./lolo