0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Förmodar att cirkulationspumpen matas med en PWM-signal. Jag kan ju ta valfri microcontroller som jag matar med PWM-signalen och sedan genererar en ny med lägre dutycycle som jag i sin tur matar CP med. När kompressorn går kan jag ju detektera det via en input på microcontrollern som i detta fall bara skickar PWM-signalen vidare till CP omodifierad.Borde väl funka?Fast ska man verkligen behöva göra det på en förhållandevis ny VP?
Vid uppstart av maskinen så krävs ett flöde på minst 8 lit/ minut för kompressorstart. Om detta flöde ej uppnås (kan vara höga tryckfall) så ökar pumpen flödet för att övervinna tryckfallet i systemet.Den startar alltså inte på full fart.MvhD
Fast då hade den inte varvat ner för att justera för delta-t när kompressorn går. Något man ser i grafen jag postade.
Jo, när "regleringen aktiveras" vid kompressorstart så går den från "grundflöde" till att reglera deltaT. Grundflödet i detta fall verkar vara ställt på 100% istället för kanske 20% som borde vara ett adekvat flöde för att känna av systemtemepraturen.Kan det vara så enkelt att någon varit och pillat på någon inställning?
I menyn så går det att begränsa maximal hastighet på cirkulationspumpen. Jag vågar tro att det har inte gjorts på rätt sätt i detta fall.MvhD
Den beter sig inte som om den har tagit inställningarna (när man sparar dem)D
Ok, vad kan man göra åt det? Fel på nåt logikkort el. nåt?Parametern ser ut att vara sparad om man går in och tittar efter omstart.Mvh/Nicklas
Det har gått 2 år och du har inte fått hjälp än att lösa problemet?
Håller med, ge dig inte.Om dina grafer stämmer med verkligheten så har de ju uppenbart ett mjukvarufel som måste åtgärdas.