Fick i förrgår hjälp av Daikin med att justera en parameter som skulle begränsa hastigheten på CP. Har dock inte sett någon skillnad på hastigheten mellan kompressorkörningarna (där problemet är).
Som sagt, när kompressorn kör så varierar flödet mellan 8-15l/min. Helt ok och det styrs ju antagligen av dt.
Men när kompressorn stannar (och inte tillverkar VV) så ökar flödet till ca 25l/min och det är då vi får sus i radiatorerna. Om jag har förstått saken rätt så styrs den inte av dt vid dessa tillfällen utan det verkar vara en fast inställning. Då borde den ju gå att ändra på?
När kompressorn står still så pytsar den väl inte ut värme i radiatorkretsen? Då borde väl flödet kunna sänkas till åtminstone 15-20l/min?
Nu kör jag CP intermittent. Då behöver vi inte stå ut med ljudet hela tiden utan endast var 5:e minut och det verkar som att den inte varvar upp så mycket varje gång. Det är ok men hade varit bättre om vi hade kunnat köra den kontinuerligt med en begränsning av hastigheten mellan kompressorkörningarna.
Nästan så att jag längtar till kylan så att kompressorn får gå hela tiden...