Hej,
jag uppdaterade min SMO40 och F2120 med ny programvara efter att ha haft systemet stoppat över sommaren. SMO:n fick programvara 9350R3 och F2120 v10609. Uppdateringen gick problemfritt och efter att ha kört in ny programvara så nu ser jag även flödesvärdet i UpLink vilket jag inte gjorde tidigare. Då såg man bara --.
Men säg den glädje som varar länge. Upptäckte sen att efter uppdateringen så ger flödesmätaren väldigt konstiga värden, den visar typ 9l/min hela tiden då pumpen går. Jag har 3 st externa energimätare i samma linje (testbänk) och dessa visar samtliga på ett flöde över 30 l/min då pumpen går. SMO:n känner igen flödesgivaren korrekt men nånting är fel i flödet. Och då flödet är fel så blir ju även producerad energi fel. Är ju som sagt inte ett jättestort problem för mig men skulle gärna veta vad det beror på. Är det en bugg i programvaran eller är det nåt som är fel på min sida? Jag byggde om systemet under sommaren så kan vara nåt som är på hälft här.
En möjlighet är ju förstås att backa programuppdateringen och se om det då visas rätt flöde på serviceuppgifterna. Hur gör man för att återställa en tidigare programvara? Försökte snabbt titta i menyerna men hittade inte riktigt nåt.
Har fortfarande inte hunnit koppla in elmätaren till pumpen, finns ännu på to-do listan.