0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Min uppfattning är fortfarande att kylkretsen läcker.Du har inget rör till golvbrunn från säkerhetsventilen vid expansionkärlet?OM du har det kan det ju vara svårt att veta om det tryckts ut vätska...
Än är det inte klart eftersom det ekonomiska kvarstår. Thermia har heller inte varit inblandad i frågan annat än att de levererat en produkt som inte hållit vad de lovat, så jag tycker inte att det är så bra jobbat av dem.Servicefirman har dock skött sig väldigt bra så här långt, och om deras reparationsrapport gör att allt går smidigt med försäkringsbolagen så har vi inget att anmärka på dem. Om det skulle bli problem med försäkringsbolagen så får Thermia visa vad de går för.
Det skulle vara kul att veta vad kalaset kostade (dvs hur mycket betalt servicefirman fick).
...ett tips från mig är att läsa konsumentköplagen en extra gång så du vet vart du ska rikta dina krav om det krånglar.
Än är det inte klart eftersom det ekonomiska kvarstår. Thermia har heller inte varit inblandad i frågan annat än att de levererat en produkt som inte hållit vad de lovat, så jag tycker inte att det är så bra jobbat av dem.