0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Pratade ni något om golvmodeller av en ny innedel? Det blir som ett stort tjockt element om en sådan får plats bättre.En rengöring hoppas jag hjälper!
Kompisen satte in en Smart 9 för ett par år sedan, den stänger av sig när det blir kallt ute.Nu minns jag inte exakt vid vilken temp, men i nordligare delar av Sverige kan det i alla fall vara nåt att ha i åtanke.Har för mig att det var vid dryga -20 grader som den stängde av sig helt för att starta upp igen när det blev någon grad varmare ute.Med så låg höjd mellan tak och foder så skulle jag säga att Panasonics modell som är bara 25 cm verkar vara bästa förslaget.Sen finns det ju alltid en möjlighet att ta bort fodret, eller sätta en skiva på väggen mellan tak och foder så att värmepumpen kommer ut utanför fodret - hur brett foder har du?Om man inte är så brydd över det estetiska så är det ju egentligen bara viktigt att man inte behöver ta upp hålet för rör och kondensslang så långt ned mot öppningen att man "kapar" hela karmen (om det är en dörröppning vi talar om).Toshiba Disekai 9 har en innerdel som är 27 cm, det är också bra maskiner.Daikin Solo 25 och 35 är 28.3 cm, påstås vara speciellt utvecklad just för placering ovan ytterdörr med lite större kastlängd på fläkten.