0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om du tittade på displayen så ser du kanske en blixt med en siffra efter. Det berättar att tillsats är på i läge 1-2-3. 3-6-9kw.Går du in i servicemenyn (håll in vänsterpil) och tillsats så ser du hur många max steg som är inkopplat.Har för mig att om 3 steg är inkopplat ska det vara 20A säkringar, med 2 steg räcker 16A.Såg att det var huvudsäkringarna som gick, mycket annat som var igång samtidigt? Möjligen har du bara rum att köra med 3kw tillsats?
Letat efter el-schema och inkopplingsmöjligheter frö belast-vakt hittar inget inre elschema vet du något
Det bör gå att välja tid för legionella höjning till mitt i natten när övrig förbrukning är låg. Jag har också 16A och är gränsfall ser i loggen att vi överskrider det ganska rejält korta stunder.
Hej, Ny på bergvärme, kommer från pellets, men fått bergvärme installerad för ca 3 veckor sedan, men har ett problem.Varje Söndag går en av våra huvudsäkringar, har 16A som enligt installatören ska räcka utan problem. Idag när den gick så kollade jag mätaren som är kopplad mot pannan, precis när proppen gick så drog endast pannan strax över 10kw, är det normalt när det är på nollan ute? Övrig under dygnet har den legat på ca 3kw.. Dock borde propparna klara 10kw om det var kopplat rätt så det var fördelat över faserna?Nån som har nån idé va som kan vara fel?
Fick instruktion över telefon, skulle hålla vänster pil intryckt tills jag kom till servicemeny, och där skulle jag kolla att det stod steg 2 på tillsats.. hoppas det stämmer?