Hej OliT hur går det för dig med pumparna för du någon rätsida på det hela, är lite intresserad för jag tror vi ligger geografiskt ganska nära varandra.
Jo, tre personer från Daikin i Tjeckien med ansvar för kvalitetskontroll och utveckling har varit här sedan i går, tillsammans med Daikin_ här på forumet. De åkte alldeles nyss.
De har dokumenterat problemen som jag upplevt som inte är kopplade till utblåstemperaturen, som är lagerljud från fläkten i kalla temperaturer på framförallt en enhet, stor ispåbyggnad på de två utan tak och att isen landar på dämparna. De ska utredas vidare.
Vi har också fått en prototypprogramvara i alla tre pumpar, som är tänkt att ge högre utblåstemperaturer, framförallt i kallt väder, och åtgärda ett problem som hittats med att kompressorn får en signal att sänka frekvensen flera gånger på raden, utan att logiken väntar in den faktiska sänkningen.
Det sitter nu en logger ansluten till en av enheterna som ska se till att utvecklarna kan följa prestandan med den nya programvaran. Nu får jag vänta in kallt väder och se om det verkar göra någon skillnad!