0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej! Hur ser det ut på baksidan av utedelarna, bildas det ett jämnt lager frost på hela ytan på förångaren eller blir det ett lite randigt mönster? I så fall skulle det kunna vara köldmedia som läckt ut.
Ser ut som en stålprofil där bak som ligger så nära att isen fastnar där?Lika mot framsidan där det "klänger sig fast" mot frontplåten.Hur nära ligger profilen där bak själva förångaren, det bör vara minst 15 mm luft där om det skall vara välkonstruerat.Kanske mer.Jag skulle överväga att såga av den och ersätta den med ett stag som skruvas utvändigt tråg och tak för att undvika det där.Förmodligen påverkar det inte kapaciteten nämnvärt, men det kan i värsta fall knäcka förångaren om det blir för mycket is där nere.OM staget är skruvat fast i tak och botten skulle du kunna lossa det och sätta det "utvändigt" istället.Eller be installatören göra det så du inte riskerar garantin.I fall som dessa gäller det att vara rationell och inte börja kräva att Daikin skall konstuera om sina värmepumpar och skicka en ny, det är en utopi, även om de rimligen behöver göra det på sikt.Någon typ av justering kanske även går göra på frontplåten så att isen inte klänger sig fast där heller.
Hejsan har en Ururu Sarara R som jag också har upplevt väldigt svag , på den pumpen byttes styrkort i februari samt året innan fyllde man på köldmedium , måste säga lovar inte alls vad dom håller tyvärr . Har själv funderat på att kasta ut den, är ju tyvärr mycket pengar man betalar för att få en fungerande pump. Ska sägas att den sitter i ett hus i Arvidsjaur trakten Har själv en Mitsubishi Electric FH35 typ 6 år gammal i mitt hus hemma i piteå den funkar kanon
Hej vem hade du som installerade pumparna åt dig