0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej OliT,jag har ett par frågor om detta som du kanske kan hjälpa mig med.Jag behöver veta följande;inomhustemputomhustemputblåstempfläkthastighetSkulle bli tacksam för denna information från dig.MvhDaikin
Är det snarlika värden på dom andra två?
Är det nåt av det vi ser i bilden som står still när fläkten snurrar så att isen KAN åstadkomma några ljud?Om inte så har det där ingen betydelse alls.Samma orsak som att det blir frost på björkkvistarna vid viss väderlek...
Vill svara lite på dikins fråga , problemet för mig är att installatören inte gjort sitt jobb som han är å´tagen att göra ,har fått bråkat med han otaliga tillfällen. Daikin har varit hjälpsam fixat en ny installatör som åtgärdat dom fel man tror det var , men tyvärr verkar i alla fall min pump inte ge den effekt jag trodde den ska ha , därför är jag lite besviken Man skullle bara vilja få lite hjälp av daikin att komma till rätta med problemet
I köket i huset i går var inomhustemperaturen 17 grader.Utomhustemperaturen -25 graderUtblåstemperaturen 32 graderFläkthastigheten 3
Tycker du Daikin att jag ska gå på den beställda XR40 pumpen eller välja någon annan modell, typ X35.
Tack för denna information.Det klargör en hel del.Med ett om 15 °C (32-17) och fläktläge 3 så får du ut just nu strax under 3,2 kW (flödet är 10,6 m3/min)De flesta värmepumpar idag har en effektbegränsning när du reducerar fläkthastigheten och maskinen går inte upp i högsta frekvens.Prova ställ fläkten på 5 så får du se vad som händer.P.S. vi håller på och mäter ett par maskiner just nu för att se om någonting annat kan vara med och störa./DaikinDet kan förklara att du upplever maskinen som svag.
I stugorna har fläktarna gått på autoläge, och jag har testat både powerful och vanliga femman (?). Det händer ingenting. Temperaturen i köket är alltså 17 grader på grund av att pumpen inte orkar hålla rummet varmt. Även fast jag har eldat upp till 22-23 grader har pumpen _inte_ klarat av att hålla värmen. Det är helt omöjligt att den fungerar som tänkt, och det finns inte en chans i världen att någon av pumparna levererade dryga 4 kilowatt i går.