0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
de är ungefär likvärdiga men...xe har ju rengörningen.
Till ett litet hus.Välj den med bäst COP-värde.INTE XE12 som har dåligt COP-värde (under 4 vid +7C och under 2 vid -7C)
Hejsan alla forumdeltagare.Jag heter magnus och är helt ny här.Tänkte berätta lite om mina funderingar ang. panasonic's xe9eke pump som jag nyligen installerat.När jag läser manualen får jag inte riktigt svar på alla mina frågor.1: På sid 39 i manualen står-AUTO / när filterrengöringen är klar fortsätter VP att vara avstängd.-Skojar dom ? Det är väl självklart att den ska återstarta automatiskt ?Är det verkligen så ?2: På sid 42 återges några olika typer av rengjöring.--Är det sistnämda alternativet att föredra eller ska man använda sej av timer ? Fördel/nackdel ??3: På sid 44 står det ventilation.-Vad menas med det ?Jag kan se att om ventilation är aktiverat så blåser det ur dammslangen på utsidan.-Vad ska detta vara bra för ? Mitt hus har mekanisk frånluft och frisk luft kommer in från separata ventiler , så jag antar att vent -funktionen är överflödig för mej, eller ?4: Sid 46 Powerful rsp quiet -Är det bara fläkthastigheten som åsyftas eller ger pumpen meri läge powerful.5: Övriga tipps och eventuella inställningar mottager jag gärna.TAck på förhand / magnus
hei. er det noen som har testet ac-roboten i f.eks. -20c. noen som har erfaring hvor kaldt det må vere før den slår seg av?