0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ställ in rätt kurva och om inte det hjälper öka rumsgivarpåverkan till 6 grader annars går det montera termostat som blockerar värmen vid övertemp men det ska inte behövas. Skickar vp alltid ut 52 grader är det nått fel på vp och inte så konstigt du får varmt inne men kör usb loggning så ser man hur vp går.
Jag vill inte ha någon kurva, för det hjälper mig ändå bara till 0 grader utetemp, sen måste jag ändå ha elpatron.
Fast som jag skrev så är min pump underdimentionerad som fan, och har ett hus som är 70 tal o läcker som ett soll. Så bryr mig inte ett skit om den skickar ut maxtemp, hade gärna skickat ut 20 grader till. Med pellets innan skicka vi ut konstant 80 grader plus.Värms upp fortare då!Du har kollat min logg förut och konstaterat inga fel smurfen: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=55096.msg626679#msg6266791 rör system är skit, funderar på att göra om till 2 rör.Men loggar igen så får du kolla.Berätta mer om givaren, ringde runt till lite rörmokare, ingen visste något om det. Länka gärna exakta produkt tips. Provat faktor 0, 4 , 6, på innergivaren, ingen skillnad, den går likförbannat när det är över den inställda tempen ibland och enstund.Jag vill inte ha någon kurva, för det hjälper mig ändå bara till 0 grader utetemp, sen måste jag ändå ha elpatron. Jag vill kunna styra enbart på innertemp, så givare är ej lösning för mig.Saknar pelletsen fan, där kunde man styra på innergivare!
Jag har 52 grader ut på inlopp på första radiatorn. Och 30 på nr 5.
Det tyder på dåligt flöde och/eller att radiatorerna tidigt i slingan kortsluter flödet. Radiatorerna behöver strypas in ordentligt med den fasta instrypningen i kopplet, inte med handratten.