0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Powerful är bara aktivt i 20min.Förbrukningen går nog inte att bestämma helt.Jag ökade min HZ9 fläktläge 4 från 19,5 grader till 20 grader igår kväll (blir över 21 grader i köket och över 20 grader i tvättstugan som ligger längst ifrån LLVP). Då steg förbrukningen till ca 350Wh från ca 300Wh. Gårdagens dygn landade på 6,8kWh för luftvärmepumpen. Förbrukningen för oktober landar på ca 130kWh.Hela huset har förbrukat ca 900 kWh.
Någon som sitter med bra siffror på förbrukning med läget Powerfull för LZ25TKE? Jag inser att vårt långa hus troligen kräver att det läget är aktiverat för att det ska bli skönt i hela huset. Då går pumpen rejält och trycker rejäla mängder luft. Låter en del och förbrukningen är också därefter. Fram tills 7 i morse så hade vi förbrukat 22kwh för hela huset. Det blir nästan 70kwh per dygn vid -2. Något högre än med tidigare pump. Vi hade iofs eldat om vi haft den gamla pumpen.
Vet du hur stor del av 70kwh per dygn som pumpen står för
Gör tyvärr inte det. Men ska jag leka lite med någon typ av uträkning så säger jag 40-50kwh. Har ett element till på som går på lågvarv samt lite extra belysning nu när det är mörkt.Har dock fått bättre siffror nu när det varit kallare och jag inte kört den i Powerfull-läget.
Vp-News1900 gånger 24 timmar blir väl ca 45 med lite snabb huvudräkning.Nu tvivlar jag på att den verkligen går på max konstant men det kanske behövs för fastighetens energibehov.Men deras får kolla vad den drar i verkligheten istället för att bara gå på produktblad.