0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Har nu gått igenom alla versionerna stegvis och sen igårkväll kör jag 13. Jag lyckas dessvärre inte aktivera Smart Price dock. Kommer i princip aldrig längre än till att ”Gå till premium services”. Ska kontakta installatören igen. Eller Thermia direkt. Nästa vecka.
Utan vidare åtgärd så var Smart Price aktiverat nu ikväll när jag på inrådan från installatör skulle installera om både appen och starta om VP. Det behövdes alltså inte utan senaste försöket till aktivering igår verkar tagit typ 24 timmar på sig att gå igenom hos Thermia... Nu kan hursom välja elprisområde i appen och dra igång sparandet. Återstår bara att aktivera rörligt pris då jag i dagsläget rullar på med ett löpande fondprisavtal. Ska suga på det lite till. Ni andra som ev. testar funktionen - återkoppla gärna hur det går!
Finns det nån som kör på v.13 mjukvara som har hittat och activerat EnergiPrestanda funktionen? Jag har uppgraderat tills 13.0.10, men i inställningar hittar jag inte Energiprestanda funktion som visas i länken nedför https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=80066.0
Hej!Provar att ställa en fråga här. Jag har en Thermia Diplomat Inverter M. Den låter jätte mycket, räcker att det blir ca -3 grader ute så hör man pumpen från källaren. Blir det ca -10 grader ute så hör man pumpen enda upp på övervåningen. Hela bergvärmesystemet är installerat 2019. Någon annan här som upplever att det är väldigt mycket ljud från just denna bergvärmepump? Återförsäljaren har varit och kollat 2 ggr, men säger att det är normalt. Jag har programvara 8.0.7
Verkar konstigt. Min VP upplever jag som tyst. Visst, när den går på de högre/högsta växlarna brummar det på men ljudet stannar i källaren. Är ljudet enbart från själva VP eller hörs det hela vägen utefter rörsystemet?
Har ni märkt att det är bytt från Geniesis online till Thermia online. Det gick mycket enkelt att byta.Får hoppas med det nya online jag slipper logga in med lösenord hela tiden som jag har fått tidigare med Genesis. Annars ser jag ingen skillnad
Kompressorn i Diplomat Inverter är 3-fas och går inte att köra 1-fas med mindre än en mycket dyr ombyggnad med hjälp av frekvensomriktare/inverter.