0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
200 timmar? På hur många dagar då? 🙂 Min har gått ca 2500 timmar på ett år.
Oj, jag hoppas verkligen att ingen har behövt betala något för programvaran. För då ska jag ta betalt för alla timmar jag lagt på att logga, utvärdera, studera och dokumentera. Men visst vore det enkelt att kunna ladda ner programmet själv. Jag har inte haft några problem med att få tag på uppdateringar, fast det kan kanske var olika beroende på installatören/återförsäljare.
För lite installerad radiatoreffekt, inte för liten volym. Pumpen blir inte av med all effekt och returen blir för varm.
LogitechZ Volymen gör att svängningar i systemet blir långsammare, men det är radiatorerna, golvvärmen och fläktkonventorerna som strålar bort värmen. Om jag inte minns fel så låg du på en kurva 40 ungefär. Eftersom på ettans växel får värmebäraren bli ca 40g så kan det bli problem att gå ner i effekt från tvåan om värmebäraren är varmare än ca 40g. Så om din värmepump ligger på tvåans växel och behöver växla ner till ettan och värmebäraren är låt säga 44g så går skyddet in och tvingar kompressorn att ligga kvar på tvåan. Då måste kompressorn stanna så småningom annars blir det för varmt inne. När värmebäraren har kylts ner startar värmepumpen om. Visst kan en ökad volym på vattnet hjälpa till med längre cykler, men framför allt så måste värmen kunna strålas bort. Ta gärna ett kort på graferna nästa gång.
Jag tog allt foton Såhär såg d ut, problem att bifoga bilder här nu märker jag hmm