0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Man behöver trycka ganska hårt. Ett finger funkar inte, utan ta en platt mejsel eller nåt.
Och är överhettningsskyddet av lika dålig kvalité som på Thermia pumparna så kan man åka på att få byta det. Inte dyrt men irriterande.De börjar lösa ut själv, ibland kan man få det att fastna men efter en stund löser det ut igen. Min nuvarande pump som installerades 2009 har fått byta 2ggr...
Som sagt Thermia har förmodligen helt annan lösning än IVT, Thermias är en separat brytare med givare som man sticker in under isoleringen vid elpatron.
Överhettningsskyddet ser precis ut som på min Thermia, så det kan mycket väl vara utmattat.https://jsenergi.com/ivt-reservdelar/per-pump/ivt-premiumline-eq-e13/overhettningsskydd-90-grader-langd-540mm.html
Tack för era förslag !Jag undrar om det kan vara så att solvärmen har värmt upp någon av mina tankar till 90 C under sommaren och genom självcirkulation utlöst El patronens överhettningskydd ?När jag trycker hårt på återställningen så åter kommer gårdagens larm med dagens timestamp