0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men vad reglerar den emot?DeltaT?I ettrörssystem kan ju deltaT bli rätt stor, och om den vill ha en låg deltaT så lär den brassa på för fullt...
Om den funkar lika som tex 1245 vilket jag tror för styren är i stort sett lika så anger man typ av värme system dut och där kommer vp hålla det delta Nibe anser bra när det är varmare ute blir deltat lägre vill man hålla ett annat delta än vad Nibe anser är bra kan man ange eget värde. Allt det här är när kompressorn går när den vilar anger man cp fart i vänteläge.
Det är alltså en till som krånglar Mitt nick dyker upp som referens här och därKavitations skador på rör är det denna gång Överstiger man Max rekomenderad flödes hastighet i m/s för gällande Rör dim äter ett konstant flöde upp koppar röret Innifrån . Det är ett stort problem tex i vissa bostadsområden VVC ledningar som läcker som Thesilar Undrar vad som händer egentligen Byta koppel Dem har samma kv värden !!
Kan du skriva in dina gradminutinställningar samt lufthastighetssensorvärde/fläkthastighet. Är nyfiken på hur de är inställda.Start kompressorStart tillsatsDiff tillsatsstegVärde lufthastighetsgivareUnder driftprioritering kan man ställa in hur länge värmepumpen fortsätter med varmvatten / husvärme om den väl påbörjat. Tycker du att huset svalnar av för mycket så välj kortare tid på varmvattnet.Citat från Nibeuplink:Här väljer du hur mycket tid värmepumpen ska arbeta med varje behov om två eller flera behov finns samtidigt. Om endast ett behov finns arbetar värmepumpen med det behovet.Väljs 0 minuter betyder det att behovet inte är prioriterat utan kommer endast att aktiveras när inget annat behov finns.
Hur vet jag vilket flöde som rekommenderas i mitt system? Vi hade en gammal Nibe 310 innan och var tvungna att byta den!